نامه ۵ تشکل ریلی به رئیس جمهور رفتار مدیریت راه آهن را خشن تر کرد!

متن مصاحبه من که در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲ در خبرگزاری تین نیوز منتشر شد.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ریلی با انتشار مصاحبه تصویری خود با یکی از رسانه ها در شبکه اجتماعی این انجمن اظهار کرد: بعد از نامه ۵ تشکل ریلی به رئیس جمهور و استمداد از ایشان ، کسی به فریاد ما نرسید و مدیریت راه آهن هم خشن تر شد.

سبحان نظری بیان کرد: مدیریت راه آهن با دیدن این اخبار منتشره پیرامون استمداد تشکل های ریلی از رئیس جمهور ، رفتارها را مقداری خشن تر و سرمایه ستیزتر کرد.

وی افزود: بعد از انتشار این نامه، راه آهن دست به اقداماتی زده که سابقه نداشته و یا بسیار کم سابقه بوده است؛ مثلا برای بعضی از شرکت ها صورتحساب هایی با ارقام بسیار بالا ارسال شده و این شرکت ها را بابت حساب های غیرمنطقی و موهوم در ۱۰ سال گذشته بدهکار کرده است!

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ریلی افزود: مثلا برای یکی از بزرگترین شرکت های مالک ناوگان ریلی یکباره از سوی راه آهن مبلغ حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان صورتحساب با عناوین مختلف ولی بدون مبنا صادر شده، با این توجیه که شرکت باید در ۱۰ سال گذشته این مبالغ را پرداخت می کرده و نکرده است؛ در حالی که روح شرکت ها هم از چنین بدهی ای خبر نداشته است.

وی که در این مصاحبه با نود اقتصادی سخن گفته است، بیان کرد: متاسفانه این اتفاق فقط برای یک شرکت نیفتاده و برای چندین شرکت رخ داده است. در یک اقدام غیرمنطقی و از نظر ما بی مبنای دیگر، شرکت راه آهن به شرکت هایی که ناوگان زیر ۶۰۰ دستگاه دارند اعلام کرده تا اطلاع ثانوی پروانه بهره برداری این شرکت ها ابطال شده و این در حالیست که این شرکت ها پروانه معتبری دارند که سررسید آنها فرانرسیده است. این بدان معنی است که تعداد قابل توجهی از ناوگان ۳۰ هزار دستگاهی کشور به خاطر یک رویکرد سیاستی غلط، زمین گیر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.